Welcome, guest. You can be a Login или register
« Previous 1 2 3 Next » | All
Author
Topic title
geracerejo
Offline
5 posts
Karma 0
Привет!
Я бразильский, пожалуйста, прости мой русский язык. Я использовал переводчика.
Я люблю Берсерк @ Quake так много.
Но я хотел использовать воду из q2e, потому что это единственное, что мне действительно нравится в q2e.
Я не программист.
Есть ли способ сделать это?
спасибо
Берсеркер
Offline
Суровый челябинский программист
2249 posts
Karma 200
Hi geracerejo,

please compare screen shots of water
from Berserker@Quake2 (1st column) and Quake2evolved (2nd column)








What do you like in water from q2e? ;D
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
D_R_
Offline
Just player
254 posts
Karma 7
I think, he liked pronounced distort effect.
Right?
geracerejo
Offline
5 posts
Karma 0
D_R_ вы правы.Отражение и преломление сильнее.
Берсерк Я вижу вашу точку.Вода в Quake Берсерк @ гораздо более продвинутым.
Но в первые 2 скриншоты я думаю, что вода более глубоко в q2e, я не знаю, почему.
Это слишком темным. Вы не можете увидеть дно легко и мне это нравится. Выглядит более опасным.
Я не хочу оскорблять вас. Это просто дело вкуса.
Если бы вы могли помочь мне с этим делать (для использования q2e воды) я это очень ценю.
Спасибо, друзья.
@tex
Offline
заЭпическая личнасть!
691 posts
Karma 65
geracerejo, the only thing what you can do - is copying textures from q2e, and adopt it to berserker@q2 engine. the other differences lays within engine render style.
сказочка.
жили-были три свиньи - Нах-Нах, Пох-Пох и Пиф-Паф

что ты сделал для Строггоса!? что ты наделал!!!
D_R_
Offline
Just player
254 posts
Karma 7
[quote author=@tex link=topic=705.msg15750#msg15750 date=1321741464]Но в первые 2 скриншоты я думаю, что вода более глубоко в q2e, я не знаю, почему.
Это слишком темным. Вы не можете увидеть дно легко и мне это нравится. [/quote]
This effect arises from the use of areas of fog under water.
As I remember, these areas are located manually.
geracerejo
Offline
5 posts
Karma 0
@tex:
I opened the pk2 files to look for the water related stuff. I couldn't figure out what files to extract/add, the exaxt location for both q2e and Bers (folder structure).

D_R_:
You mean per map settings, like the light stuff?

I don't wanna loose the water ripples from Bers. I just want more intense reflection/refraction and a deeper/dirtier feeling.

Thanks all.
D_R_
Offline
Just player
254 posts
Karma 7
As I understand it, to enhance the effect of refraction and distortion, you need to increase the contrast of the relief and specular texture mapping of water.
What about the "dirty" water.
Water is always crystal clear by default.
To add "dirt" to be added into the water "fog" the desired color. Water will not so clear. And will the effect of dirty water.
But perhaps I'm wrong.
geracerejo
Offline
5 posts
Karma 0
So I think this task is more advanced than I can handle...
I could edit the textures myself but I don't know where to find them.
Are you sure about the contrast thing? Because I see the water almost blue in the shallow parts using Berserker@quake2.

Please take a look in this 2 little videos to see the "dirty" water in q2e and the comparission from Bers. The resolution of the distortion is far better in Bers but lacks a little reflection to my taste. And I think it's blue.

q2e:
http://www.youtube.com/watch?v=s_DpqrfRvho

Berserker:
http://www.youtube.com/watch?v=AndfPcIhEDU
@tex
Offline
заЭпическая личнасть!
691 posts
Karma 65
geracerejo, videoquality is too low for comparison, such a pixel mash :) but I think, understand you. while there is not a final decision on dirty water, but clean, as on base1, exists already. i can drop you a small pack with black texture :), or you can made it by yourself, while wip.

Берс,я кажется понял чего он добивается. у себя в папке мода я давно уже ориг. диффузную текстуру для воды в расход пустил, заменил на однотонную. эти все разводы никчему для чистой воды. а вот для грязной, непрозрачной воды еще ничего не придумал, разве что эффект масляной/бензиновой пленки. но как ее сделать?
сказочка.
жили-были три свиньи - Нах-Нах, Пох-Пох и Пиф-Паф

что ты сделал для Строггоса!? что ты наделал!!!
« Previous 1 2 3 Next » | All