Welcome, guest. You can be a Login или register
« Previous 1 2 3 Next » | All
Author
Topic title
G-Man
Offline
iDoom
255 posts
Karma 7
Был когда то неофициальный патч для Quake II версии 3.23 от Knightmare (создатель KMQuake2)
так он просто включал поддержку современных видюх, регулировку сглаживания и широкоформатного разрешения.
В данное время сайт kmquake не отвечает и видимо проект закрыт.
До это ещё был патч 3.22, но он был просто вроде скомпилирован из исходников 3.21 и какая то совместимость там была с процессорами AMD и реализации функции EAX.

Так вот, есть предложение всё таки разработать "правильный" патч для кваки 2, который улучшал только совместимость с новыми системами ну и может прикручивал музыку к игре не по средствам CD, а через mp3, ogg или wma.

Изменения были бы только минимальными:
Убрать лишние видеорежимы,
поддержка широкоформатных разрешений,
сглаживание включение, отключение,
фильтрация (по желанию)
поддержка музыки с жесткого диска.

В общем как в свое время valve адаптировала свой GoldSource.

Просто часто новички или же даже старые фанаты игры испытываю трудности с запуском оригинальной кваки 2, а уж предлагать другие более сложные порты в плане настроек и не приходиться.

З.Ы.: В теме обсуждаем, что добавить и есть ли вообще в этом смысл и кто соберется за это не простое дело.
Win8.1(х64), i7-4930K, 16Гб DDR3(2133), GeForce GTX 780(SLI)
Barnes
Offline
1871 posts
Karma 150
какое такое сглаживание? у кошмарика антиалиастинга с роду не было))
сам он щас на форумах ку2кафе тусит, там-же есть ссылка на его новый хост
Какой богатый внутренний мир! Дай-ка посмотрю.....
G-Man
Offline
iDoom
255 posts
Karma 7
Barnes, перепутал с анизотропной фильтрацией)
Win8.1(х64), i7-4930K, 16Гб DDR3(2133), GeForce GTX 780(SLI)
G-Man
Offline
iDoom
255 posts
Karma 7
Вот список всех изменений которые были у него в патче
3.23 Changes:
- Fixed buffer overflow crash induced by nVidia 191.x drivers.
- OpenGL renderer no longer prints GL_EXTENSIONS string to console on startup.
This can still be shown with the gl_strings command.
- Enlarged s_blocklights array in the OpenGL renderer.
This allows maps compiled with large -chop sizes to load.
- Increased sky draw distance in the OpenGL renderer to 4600, this can be changed with
the r_skydistance cvar.
- Added stencil buffering to shadows.
- Added support for non-power-of-two textures. This can be disabled by setting the cvar
gl_arb_texturenonpoweroftwo to 0.
- If gl_arb_texturenonpoweroftwo is supported and enabled, cinematics play without loss
of quality (no column-dropping).
- Added pillarboxing/letterboxing of cinematics on non-4:3 aspect ratios.
- Added support for anisotropic filtering.
- Added hardware gamma control.
- Dynamic light cutoff is now adjustable with the cvar r_lightcutoff. It defaults to 64.
Lower values will give smoother light, but with a performance penalty.
- Trans surfaces can now move and have animated textures.
- Fixed gl_showtris not working in multitexture mode.
- Fixed dynamic lights not showing up on moving bmodels.
- The console can now be scrolled with the mouse wheel.
- Added wildcard support to the cvarlist command.
- Added improved console command completion.
- Added cvar toggle command.
- Index overflows no longer bomb the game out; instead they cause a warning telling which
index overflowed.
- Enlarged command buffer from 8KB to 32KB. This allows larger .cfg files to be used.
- Now loads pak files from pak0.pak to pak99.pak.
- Added command line option to skip scanning for the game CD to speed up startup time:
"+set noscanforcd 1"
- Fixed game CD scanning code to work with the official mission packs.
- Fixed player sliding along steep sloped surfaces that meet floors.
- Fixed looped sounds not playing for bmodels without origin brushes.
- Fixed non-dedicated server bombing out out with a WSAECONNRESET error when a client
crashes or quits without disconnecting first.
- Fixed bomb out when pinging servers with the network cable disconnected.
- Fixed vulnerability to too many clients DoS.
- Fixed bug of not properly disconnected clients potentially being overwritten.
- Fixed hogging of CPU cycles between client frames. The old behavior can be reverted to
by setting cl_sleep to 0.
- Fixed rcon_password security issue.
- Various security fixes adapted from R1Q2.
- Client can now autodownload sprites.
- Now draws first-person gun model at up to 160 fov.
- Fixed crash on exiting biggun level.
- Allows player models in the baseq2/players folder still to be found when there are
player models in the current mod's gamedir.
- No longer creates an autosave when starting a level in deathmatch.
- Increased max savegames to 20.
- Added custom resolution support. Use r_customwidth and r_customheight to set the custom
resolution, and set gl_mode or sw_mode to -1 to enable.
- Added new video modes, including widescreen ones.
- Automatically scales FOV for wide aspect ratios. This can be disabled by setting
the cvar cl_widescreen_fov to 0.
- Now disables multitexture support by default on Intel graphics. To enable,
set gl_intel_allow_multitexture to 1 and restart the renderer (vid_restart).
- Video menu no longer applies changes when pressing ESC, instead the
"apply changes" action is used, replacing the "cancel changes" action.
- Added missing menu banners (start server, player setup, configure keys).
- Fixed player model being reset to male/grunt after level changes in single player.
- Fixed infinite loop hang with railgun firing through entities with overlapping bounding
boxes (the eastertank railgun crash).
- Fixed no player models being found when there are loose files in the baseq2/players folder.
- Fixed credits menu so it scrolls past the top of the screen, and then
starts over once the last line has passed the top.
- Added weapon model to display in player setup menu.
Win8.1(х64), i7-4930K, 16Гб DDR3(2133), GeForce GTX 780(SLI)
Barnes
Offline
1871 posts
Karma 150
и шо? нет там АА ;D
Какой богатый внутренний мир! Дай-ка посмотрю.....
G-Man
Offline
iDoom
255 posts
Karma 7
да да)) ну в общем смысл понятен идеи))
И ещё это бы очень помогло steam пользователем, которым в тех поддержке так и сказали, что музыки в игре не будет если вы её купите у них.
Win8.1(х64), i7-4930K, 16Гб DDR3(2133), GeForce GTX 780(SLI)
Barnes
Offline
1871 posts
Karma 150
ну и что? пущай покупают)
Какой богатый внутренний мир! Дай-ка посмотрю.....
G-Man
Offline
iDoom
255 posts
Karma 7
Я и говорю, что это бы облегчило многим юзерам жизнь))
Ну свою мысль я высказал :)
Win8.1(х64), i7-4930K, 16Гб DDR3(2133), GeForce GTX 780(SLI)
Barnes
Offline
1871 posts
Karma 150
вообще все это совсем не сложно только лениво
особенно заново чистить старый срач в коде
Какой богатый внутренний мир! Дай-ка посмотрю.....
G-Man
Offline
iDoom
255 posts
Karma 7
Вот исходники патча 3.23 http://www.bfeared.com/library/quake/archive/quakedev/kmquake2/downloads/quake2-3.23-src.7z
может будут интересны.
Win8.1(х64), i7-4930K, 16Гб DDR3(2133), GeForce GTX 780(SLI)
« Previous 1 2 3 Next » | All