#711
19 февраля 2010 в 13:49
hello<br />I found this site on youtube <br />and it seems this is the best quake3 engine ever,which is compatible with quake3.<br />But it doesnt work on my system when i start this with my quake3 i get only a white screen and then it crashes.....<br />My system:<br />Windows Vista 64 Bit<br />4 GB Ram<br />Ati Mobility HD 4570<br /><br />Hopefully soeone can help<br />and keep uo this nice project thank you guys
#712
19 февраля 2010 в 15:14
hannelore, what drivers use you?<br /><br />my video HD2600Pro and catalyst 9.11
#713
19 февраля 2010 в 18:24
yeah it works thank you<br />one question i have left:<br />do i need to add normal,specular textures to get bump and/or specular mapping on my maps?<br />or is in this engine something like: autobump"<br />because i have many maps over 50 which over 600 MB of textures and to make them bump or specular is very hard....<br /><br />thanks for help
#714
19 февраля 2010 в 18:54
no ;(<br />if you draw heighmap for textures and use r_height2scale 1, bump is reading from heightmap<br /><br />
#715
19 февраля 2010 в 19:13
ok thank you gt-aggresor<br />i try "crazybump or shadermap" its a lot faster,they can batch the textures to bump,specular....<br /><br />and is there a way to get the latest source of q3bers?<br />i want to see inside the source :P<br /><br />and i list of all console commands and what they do would be nice
#716
19 февраля 2010 в 19:50
hannelore,<br />I do not open source codes while a rendering-engine is not complete, it is needed to add shadow maps.
#717
20 февраля 2010 в 05:56
http://wiki.quakegate.ru/q3bers/console<br /><br />list with description on russian
#718
20 февраля 2010 в 07:18
[quote author=Берсеркер link=topic=429.msg13401#msg13401 date=1265994969]<br />Значит почему то не найдено ни GL_EXT_framebuffer_object, ни GL_ARB_framebuffer_object :o<br />Можешь выложить полный gl_string? Получить её можно в прогах типа glView.<br />И еще: проверь чтобы в драйвере не было включено ограничение на длину gl_string. Может поэтому искомые строки вырезаются...<br />[/quote]<br />http://files.mail.ru/PA7PSR
#719
20 февраля 2010 в 07:52
new good drivers for radeon - 10.2 ;)<br /><br />9.11 - 50.9 fps<br />10.2 - 55.0 fps
#720
20 февраля 2010 в 07:56
хм, есть обе строки: GL_EXT_framebuffer_object и GL_ARB_framebuffer_object<br />gl_string у тебя чуть больше 4 килобайт, в движке ограничение до 8 килобайт, значит резать не должно.<br />очень странно ???<br /><br />тогда так сделаем:<br />я переделал bers@q3 так, чтобы в консоль печатался gl_string до возникновения ошибки.<br />http://slil.ru/28679190<br />Запускать так: q3bers.exe +set logfile 1<br />затем пришли сюда файл baseq3/q3b_console.log<br />и я гляну что передаёт драйвер движку.<br />