Barnes
1972 постов
Карма: 153
#441 02 мая 2008 в 16:22
Hi Jim!<br />Sorry, but Berserker remove audio cd support&nbsp; :(<br /><br />ps <br />Please add our quake2xp engine on your retexture page (we fully support hi res textures and skins)<br />Thanks&nbsp; :)
Какой богатый внутренний мир! Дай-ка посмотрю.....
Берсеркер
2319 постов
Карма: 216
#442 02 мая 2008 в 16:50
For Just_Jim:<br />Berserker&#39;s game.dll have some differences from gamex86.dll.<br />So, we have the only one way to play Q2 mods:<br />1. Create folder Berserker/&lt;base mod dir&gt; with mod&#39;s resources (use my unpak utility)<br />2. Run dedicated server with mod (GZero, Reckoning) on advanced Q2 conversion, as Q2XP, Q2Pro, etc, but not Q2 (Quake2 have many bugs, i.e. small userinfo string).<br />3. Run:&nbsp; Berserker.exe +set net_compatibility 1 +set game &lt;base mod dir&gt; and connect to mod&#39;s server.<br />Enjoy!<br /><br />PS: PAK support removed. Uses PK2 (zip).<br />PPS: Jim, are you plan to create height/normal/sprecular textures? I have full info about Q2 texture dubles. Many textures can be placed in OVERRIDES folder.<br />
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#443 02 мая 2008 в 18:28
Thank you,<br /><br />I will reconfigure the data in (GZero, Reckoning) to see how cool it looks with Berserker.<br />I am not much of a graphics artist (more of a collector), but I like to learn things. Send me the info (jimw@umich.edu) and I will try to figure it out.<br /><br />I have to re-install some software in order to update my q2 page - I will make the time to do that.<br />
Берсеркер
2319 постов
Карма: 216
#444 02 мая 2008 в 18:43
I will reconfigure the data in (GZero, Reckoning) to see how cool it looks with Berserker
<br />Try to re-light mod&#39;s maps&nbsp; ;)<br /><br />Information about Quake2-texture dubles:<br />http://berserker.quakegate.net/temp/q2tex.rar
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#445 02 мая 2008 в 22:54
I have (GZero, Reckoning) running but some features do not function - I have many Mods that work perfectly with Berserker so I will stop trying to get (GZero, Reckoning) to play well for now.<br /><br />I looked at q2tex.rar and already have high res versions of these textures that look great in Berserker.<br /><br />My current copy of \Berserker is 827 MB (571 MB of this size are textures). Since the componemts are already .pk2 files I cannot compress the game for FTp transfer. I think you would find the graphics in this game amazing. If you have a GIG free on a server I could upload it or burn it to a DVD and mail it to you.<br /><br />I also have 451 MB of .pk2 maps and mods -&gt; single player and cop, no deathmatch.<br /><br />I really appreciate what you have built.
Берсеркер
2319 постов
Карма: 216
#446 04 мая 2008 в 03:08
No need to mail DVD to me.<br />Just compress your graphics to multi-volumes archive (100 megs per file) and upload into free file hosting.
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#447 06 мая 2008 в 05:06
Berserker - The best high res Quake2 I have ever seen.<br />Download the 8 files (about 100 MB each)<br /><br />Berserker.7z.001<br />Berserker.7z.002<br />Berserker.7z.003<br />Berserker.7z.004<br />Berserker.7z.005<br />Berserker.7z.006<br />Berserker.7z.007<br />Berserker.7z.008<br /><br />at<br /><br />http://www.4shared.com/file/46540389/a06e0233/Berserker7z.html<br />http://www.4shared.com/file/46549410/703758d1/Berserker7z.html<br />http://www.4shared.com/file/46557790/67173203/Berserker7z.html<br />http://www.4shared.com/file/46565846/dd2f1c1d/Berserker7z.html<br />http://www.4shared.com/file/46572500/f84ffe76/Berserker7z.html<br />http://www.4shared.com/file/46577525/8dcd9849/Berserker7z.html<br />http://www.4shared.com/file/46581371/54611caa/Berserker7z.html<br />http://www.4shared.com/file/46530282/845e6d9c/Berserker7z.html<br /><br />use 7-zip<br /><br />you will have a directory \Berserker (827 MB)<br /><br />Create a shortcut for Berserker\Berserker.exe<br /><br />you may want to delete the file &quot;config.cfg&quot; in Berserker\BaseBers\config.cfg<br />which is currently set to my preferences<br />&quot;adjust video - it is currently at 1440x900&quot;<br />
Берсеркер
2319 постов
Карма: 216
#448 06 мая 2008 в 05:21
Thanks!&nbsp; :)
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#449 07 мая 2008 в 23:46
I have cleaned-up the page<br /><br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/index.htm<br /><br />I have upload a high res version of beserker@quake2 port using 4shared hosting and also on a faster (I hope) server.<br /><br />Additionally - part way down the page you will find this:<br /><br />&quot;Quake 2 XP - just another engine conversion&quot; http://quake2xp.quakedev.com/ <br /><br />&quot;KMQuake II&quot; http://kmq2.quakedev.com/<br /><br />&quot;EGL&quot; http://egl.quakedev.com/<br /><br />&quot;Aprq2&quot; http://www.kontula.net/files/aprq2/<br /><br />Here is the complete set of Quake2 textures in .tga format configured to work in all ports except Berserker (see above)<br />unzip textures_05-06-2008_tga.zip into \baseq2<br /><br />I seperated the model skins because EGL and kmQuake2 will conflict with each other. EGL uses the ..pkz files and kmQuake2 uses the .pk3 files. The quake2xp port uses .pk2 files which are included from that sites download. The file formats .pkz, .pk3 and .pk2 are simply renamed .zip files. All of these port support the high res .tga textures. Model skin files go in the \baseq2 directory<br /><br />EGL specific egl.pkz egl_blood.pkz models.pkz<br />kmQuake2 specific kmquake2.pk3 kmquake2_extras.pk3 kmquake2_levelshots.pk3<br /><br /> <br />Here are some of the single player and coop maps I have collected - Map_List.txt<br /><br />Files configured for Beserker<br />copy_files_into_BaseBers additionally, download Q2maps_into_baseq2.zip and rename it maps.pk2<br /><br />Files configured for quake2xp, kmq2, egl, aq2<br />extract_into_baseq2<br /><br />This may be of value to some<br />
Берсеркер
2319 постов
Карма: 216
#450 08 мая 2008 в 04:49
Готов релиз-кандидат марки 2.0&nbsp; ;)<br />но еще не выложен.<br /><br />FIX: редактор релайта при выполнении &quot;select -1&quot; больше не пишет бесполезное сообщение &quot;selected static lights mode&quot;.<br />FIX: predator-monsters (невидимки) &quot;теряли&quot; bump-skin если попадался nobump-источник света.<br />FIX: некорректное наложение шкуры для predator-monsters (невидимок).<br />FIX: некорректно отображалась прозрачная MD2 модель.<br />NEW: удалены r_predator_r/g/b во избежание читерства в дефматче!<br />NEW: новый итем &quot;item_invisibility&quot; (выложу invisibility.pk2)&nbsp; (работает только для сетевого протокола Берса!)<br /> работает 30 секунд,&nbsp; появляется на карте через 5 минут (как &quot;неузязвимость&quot;)<br /> действует на игрока+пушка (можно вызывать - use invisibility)<br /> добавляется cl_blend - желтоватый оттенок.<br /> в зеркалах дисторт-модели заменяются на прозрачные.<br /> монстры не замечают невидимого игрока (как при notarget).<br /> маска (скрин-эффект) при действии невидимости также прозрачна.<br />FIX: в simple-рендере тоже доступна невидимость, просто дисторт заменяется на прозрачность.<br />FIX: в simple-рендере тоже доступны FX-эффекты для моделей (всё не проверено! Есть зеркала и хром...).<br />FIX: исправлено рисование вершинных нормалей (r_showtris) у MD3 - не учитывался сдвиг модели.<br />FIX: исправлено отсечение (culling) MD3 - не учитывался сдвиг модели.<br />FIX: поправлен r_showtris: рисуем вершинные нормали MD2, теперь длина = 1 пиксел, у хада вообще не рисуем нормали ибо модельки и так мелкие.<br />NEW: в меню назначения клавишь добавил &quot;flashlight&quot; и &quot;invisibility&quot;.<br />NEW: новый токен в FX2/3: &quot;force_trans&quot;: форсирует прозрачность модели. Точнее даже - в сортировке моделей распознает такую модель как прозрачную.<br />Рекомендуется использовать если значительная часть мешей модели имеет прозрачную шкуру (Trans33, Trans66).<br />Выложу новый q1dm6.BSP (там добавлен item_invisibility)<br />FIX: шелл-эффект в 3д-хаде отделил от игрового времени (при паузе хад и эффекты не останавливается).<br />FIX: отделил интеракшн weapon_модели от общего интеракшена. Так исправлен артефакт &quot;отражения&quot; пушки на дисторт-объектах.<br />Новый параметр r_distort_distance (хранимый, default=128) задает расстояние, далее которого отключется разделение интеракшенов (так быстрее). При 0 - старый алгоритм рисования.<br />FIX: исправил отображение дисторт-объекта, видимый через другой дисторт-объект.<br />FIX: исправлен овербрайт 2д-хада при рисовании screen-эффектов (маска, боль и т.д.)<br />FIX: пара токенов layoutstring не масштабировались.<br />Выложу новый dm_hud.txt (добавил голову игрока)<br />FIX: scr_3dhud_intensity теперь действует и на модель в player menu.<br /><br />Вопрос: выкладывать его с моделью item_invisibility и соответствующим звуком из Quake3? Ни у кого не завалялась моделька на замену&nbsp; ???<br />
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.