KRIGSSVIN
930 постов
Карма: 53
#181 25 июля 2009 в 18:04
Я за комбинированный подход - макс+фотошоп. Тем не менее, представленный хайтмап следует улучшить, такой не пойдёт. Всё остальное выглядит тип-топ.<br /><br />Также нахожу интересным узнать, в чём заключается польза от normal-2-height, если в том же Максе наравне с нормалями можно снять карту высот, а в фотошопе проще редактировать хайтмап, с которого фильтром потом снять нормали. Такой подход конкретно для текстур стен выглядит лучше снятия нормалей в Максе. Почему - легко поясню.<br /><br />Действительно, насколько ретекстур приемлем, юзать или не юзать - каждый отдельный пользователь вправе решать для себя сам. Но, учитывая, что всё должно быть собрано в один пак - быть отбору, и туда попадёт лучшее, что есть.<br /><br />Отдельно хочется остановиться на &quot;сделайте сами&quot;, &quot;продолжайте в том же духе&quot; и &quot;голые стоят&quot; - есть ретекстур для Q2DM3 (specular/normal/height/emissive), полностью сделанный мной. Кроме диффуза. Передан для окончательного отбора нашему заграничному товарищу jimmw, он у нас, можно сказать, супервизор по ретекстуру. Вопросы об увидеть - туда.<br /><br />Кроме этого на ниве ретекстура сделано уже немало, а есть ещё программный код.
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#182 26 июля 2009 в 03:27
Complete texture packs with all avaliable parallaxed enabled textures uploaded to:<br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/bersQ2ReTexture/<br /><br />Both _lrg_ and _sm_ archive have 4 .pk2 files in them<br /><br />_Pak0.pk2&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; same in _lrg_ and _sm_<br />overrides.pk2&nbsp; &nbsp; &nbsp; same in _lrg_ and _sm_<br />purepaks.lst&nbsp; &nbsp; &nbsp; same in _lrg_ and _sm_<br />textures.pk2<br /><br />_lrg_ has hi-res _bump.tga for diffuse tga without heightmap (alpha) in textures.pk2<br />_sm_ has low-res _bump.tga for diffuse tga without heightmap (alpha) in textures.pk2<br /><br />either download _lrg_ or _sm_ look good ingame<br />download only one<br /><br />B@Q2_textures_lrg_07..&gt; 25-Jul-2009 14:02&nbsp; 802M<br />B@Q2_textures_sm_07-..&gt; 25-Jul-2009 13:42&nbsp; 565M<br />BaseBers_07-25-09.jpg&nbsp; 25-Jul-2009 12:18&nbsp; 76K<br /><br />After installing and updating Berserker@Quake2<br />delete the 6 Red files<br />unzip _lrg_ or _sm_ into the directory \BaseBers<br /><br />
GT-Agressor
321 постов
Карма: 42
#183 27 июля 2009 в 01:47
big thanks ;)
http://gt-team.blog.ru - мой блог :)
http://q3bers.nm.ru - элементы ретекстура для Q3Bers
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#184 28 июля 2009 в 03:10
The file _Pak0.pk2 in both _lrg_ and _sm_ archive have old models. I realized this when IM-ing Barnes this morning. I will fix this error and upload a corrected _Pak0.pk2. I will use the models from q2xp.
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#185 28 июля 2009 в 16:39
My apologies:<br />If you installed either _lrg_ or _sm_ you have \BaseBers\_Pak0.pk2 76.3 MB, this file contains old low-res models<br /><br />Please download http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/bersQ2ReTexture/_Pak0.pk2 116 MB<br />be sure to save as _Pak0.pk2 and copy into \BaseBers<br />_Pak0.pk2 116 MB has High-Res Models and no conflicts with overrides.pk2 and textures.pk2 from either _lrg or _sm_ archives<br /><br />The Universe is once again in balance.
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#186 15 августа 2009 в 03:19
http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/bersQ2TEST/zzztextures6.zip 14-Aug-2009 20:23 27MB<br /><br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2<br /><br />August 14, 2009 - zzztextures6.zip (27 MB) - many e2u2 textures - factory textures - I have just entered the Power Station and this level uses alot of e2u3 textures. <br /><br />Copy zzztextures6.zip into the directory BaseBers then use Method 1 or Method 2 -<br /><br />Method 1 - rename zzztextures6.zip -&gt; zzztextures6.pk2 and add the the line zzztextures6.pk2 to the file purpaks.lst<br /><br />Method 2 - If you installed either B @ Q2_textures_lrg_07-25-09.zip 802M or B @ Q2_textures_sm_07-25-09.zip 565M you can still use Method 1 above or rename Overrides.pk2 and textures.pk2 to Overrides.zip and textures.zip - unzip both files to create the two directories \Overrides and \textures - unzip the file zzztextures6.zip and it willplace updated files in the two directories - delete the three .zip files - zip \Overrides and rename it Overrides.pk2 - zip \textures and rename it textures.pk2 - that is it.
BEEF34T3R
344 постов
Карма: 34
#187 17 августа 2009 в 10:45
Huge Thanx, Just_Jim!<br />One question: is B@Q2_textures_sm_07-25-09 absolutely same as zzztextures 1-5 + textures + overrides (lowres), or new pack contains some additional/better content? <br />So, is better to delete all old stuff and download just 3 things: B@Q2_textures_sm_07-25-09, zzztextures 6 and Pak0, or it&#39;s enough just to add new Pak0 + zzztextures 6?
//generated by Quake, do not modify
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#188 18 августа 2009 в 03:13
Yes, B@Q2_textures_sm_07-25-09 is absolutely same as zzztextures 1-5 + textures + overrides. The _Pak0.pk2 76.3 MB installed by _sm_ and _lrg_ has low-res models. Use the updated _Pak0.pk2 116 MB, put zzztextures6.zip into the directory BaseBers then rename zzztextures6.zip -&gt; zzztextures6.pk2 and add the the line zzztextures6.pk2 to the file purpaks.lst<br /><br />zzztextures 1-6 (.pk2)<br />textures.pk2<br />overrides.pk2<br />_Pak0.pk2<br /><br />are the most up to date - 9 files.
BEEF34T3R
344 постов
Карма: 34
#189 18 августа 2009 в 09:14
Thanks! <br />*enjoying new visual quality of Quake 2 :)
//generated by Quake, do not modify
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#190 29 августа 2009 в 02:38
Alot of textures from e2u3, some new ones and corrections from \Overrides<br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/bersQ2TEST/zzztextures7.zip 87MB