Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#41 09 июня 2008 в 17:03
Vortex: That is beautiful.<br />Did you use Photoshop -&gt; Filter -&gt; NVIDIA Tools -&gt; NormalMapFilter or CrazyBump to create blue _bump?<br /><br />I am Дурачок<br /><br />translated Tex&amp;Mdl.doc to English using &quot;AltaVista - Babel Fish Translation&quot; http://babelfish.yahoo.com/?fr=avbbf-us<br />Uninstalled CrazyBump Demo - to expensive<br />Used Photoshop and Filters and normal2depth.exe and more Photoshop<br /><br />I feel very bad for uploading incorrect normal maps<br /><br />Corrections are here<br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/index.htm<br /><br />June 6, 2008 - Upload a corrected version of upd_zTextures_05-20-2008.zip (if you already downloaded upd_zTextures_05-20-2008.zip, delete it) Use the link below (May 27, 2008 - June 6, 2008 - Correction) and download (correct_upd_zTextures_06-09-2008.zip) This and (correct_upd_zTextures_06-09-2008.txt) instructions (right-click and &quot;Save Target As...&quot;). Also download and install the corrections for zTextures1.pk2 correction_zTextures1_06-09-2008.zip and zTextures2.pk2 correction_zTextures2_06-09-2008.zip<br /><br />I uploaded the corrections last night, so the files do not have you refinements. They look good in Game but could be better.<br /><br />Sorry for uploading trash files. I will practice with Photoshop and Filters and normal2depth.exe and more Photoshop before I release more textures.
VorteX
341 постов
Карма: 60
#42 09 июня 2008 в 21:05
Just_Jim: Photoshop -&gt; Filter -&gt; NVIDIA Tools and some filters after normalmap is calculated.<br />I do not use CrazyBump and other such progs. Because of very complicated and high quality shaders they use. Games do not use such level of quality. When making normalmap/heightmap in CrazyBump and other &quot;Cool progs&quot; you will have false feeling that normalmap is fairly good, while in game it will look like a crap. If you do normalmap with Photoshop&#39;s &quot;poor&quot; filter and it will look nice with it&#39;s &quot;poor&quot; preview then in game it will look fantastic :)
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#43 10 июня 2008 в 16:27
Excellent - those are the tools I am using. Yesterday morniing I had the twisted ribar elevated as it is in your alpha-channel, but by the time I got back home from work around midnight I forgot how I did it. Will have to re-discover what I had done.<br /><br />How do you get the bluish _bump map bulging?<br />How do you get the stronger magenta highlights?<br /><br />I do not need step-by-step, just some general hints - like the name of Filters and Image -&gt; Adjust so I have some place to start to play.
@tex
691 постов
Карма: 65
#44 10 июня 2008 в 21:00
Just_Jim<br />sorry,now iam very busy(my jobbbbb...) and have no much time to.so answerin on your email and other question right here.<br />1)about my textures.<br />as you can see,some of your hires textures have not quite coincidence with my bumpmaps.i think better put him for download on your site separately,as is.<br />2)i use the same plugins as VorteX and Berserker wrote here, standart Photoshop filters and Eye Candy.and i strongly recomend to use MapZone. 8)<br />3)<br />
How do you get the bluish _bump map bulging?<br />How do you get the stronger magenta highlights?
<br />if you use nVidia plugin for Photoshop,you can regulate this from plugin interface by changing &quot;strength&quot; value.no need to changin to any other way color of normalmap, because its spoil the shape.if you want make your bump more expressive, you can try to add some Brightness/Contrast to your greyscale heightmap before normalmap plugin.<br />4)and sorry for my bad english!:)
сказочка.
жили-были три свиньи - Нах-Нах, Пох-Пох и Пиф-Паф

что ты сделал для Строггоса!? что ты наделал!!!
KRIGSSVIN
930 постов
Карма: 53
#45 11 июня 2008 в 05:55
;D I&#39;m telling all the time that retexture pack must be created in one style! Preferably by one artist, but this is impossible or going to take too much time to do.<br />So we shall create bumpmaps at least using the same programs and methods.<br />And the last, bumps created by two different artists in Photoshop differ much more than bumps created by these 2 artists in 3D packet.
Barnes
1979 постов
Карма: 153
#46 11 июня 2008 в 06:36
3ds max or any DCC packet only)<br />all orher paths is wrong
Какой богатый внутренний мир! Дай-ка посмотрю.....
@tex
691 постов
Карма: 65
#47 11 июня 2008 в 07:23
And the last, bumps created by two different artists in Photoshop differ much more than bumps created by these 2 artists in 3D packet.
<br />KRIGSSVIN<br />не создавай инсинуаций.созданные в шопе ли, или в 3д программах, они будут отличаться одинаково,об этом вообще судить сложно.отличие будет зависеть от мастерства и метода художнега.<br />
сказочка.
жили-были три свиньи - Нах-Нах, Пох-Пох и Пиф-Паф

что ты сделал для Строггоса!? что ты наделал!!!
@tex
691 постов
Карма: 65
#48 11 июня 2008 в 07:25
Barnes<br />чушь.
сказочка.
жили-были три свиньи - Нах-Нах, Пох-Пох и Пиф-Паф

что ты сделал для Строггоса!? что ты наделал!!!
Barnes
1979 постов
Карма: 153
#49 11 июня 2008 в 08:26
@tex скажи это ребятам из ид софтвейр&nbsp; ;D
Какой богатый внутренний мир! Дай-ка посмотрю.....
KRIGSSVIN
930 постов
Карма: 53
#50 11 июня 2008 в 11:14
[quote author=@tex link=topic=357.msg8843#msg8843 date=1213169021]<br />KRIGSSVIN<br />не создавай инсинуаций.созданные в шопе ли, или в 3д программах, они будут отличаться одинаково,об этом вообще судить сложно.отличие будет зависеть от мастерства и метода художнега.<br /><br />[/quote]<br />Ну, проф. АТекс, это токма я так думаю&nbsp; ;D <br /><br />[quote author=Barnes link=topic=357.msg8845#msg8845 date=1213172788]<br />3ds max or any DCC packet only)<br />all orher paths is wrong<br /><br />@tex скажи это ребятам из ид софтвейр&nbsp; ;D<br />[/quote]<br />Мелкие детали можно и должно создавать в zBrush ;D И вообще в чём угодно... включая фотошоп. Важен не процесс - важен результат ;D<br /><br />Сам бамп - давайте ещё сравнивать начнём, чей бамп лучше отражает пространственную структуру модели. Замалюем по 2дтекстуре и бампу мегапаралаксенную модель и начнём её крутить. Тогда и станет всё ясно. А всякие разговоры о реаличистичности и правильности - так мы можем лишь приблизить игру к ним. Почему - даже не обсуждается.&nbsp; ;D