#11
13 февраля 2008 в 19:31
И кудыть это усё вставлять?<br /><br />Онож всё в куче в одной папке
#12
14 февраля 2008 в 09:13
enf0rcer<br />все правильно.рядом с basebers создаем папку например @texmod,и туда кладем папку overraids.потом подключаем ретекстур через ярлык как мод.все.<br />для экономии места папку overraids можно заархивировать в зип-формате и затем поменять расширение на .pk2.полученный пак положить опять же в папку @texmod.
#13
23 июля 2008 в 08:37
hello @tex,<br />real nice screenshots you got there :)<br />how can i apply your lighting? (and weapons... you have some nice reflecting textures on it ;)) do you have new light-paths for all the levels or just level one of q2?<br />i am using the berserker@q2 version from "jimw" (the all-in-one-hi quality-800-megs-version) ;) but the lightning isn't nowhere near enough at yours... would be great if you could answer me.<br />
#14
23 июля 2008 в 08:50
@tex, спасибо за грандиозню работу. И Берсу тоже спасибо! Вы молодцы! Жаль, в этом месяце траффик истекает, в августе обязательно скачаю! :D :D :D
#15
23 июля 2008 в 08:53
"(Здесь нет файлов ретекстура (найдете легко сами) и ребампа ATex'а. ATex планирует скоро выложить свой ребамп, с ним игра будет смотреться намного лучше)"<br /><br />Берс, лучше бы ты добавил ссылки у себя на сайте. На ретекстур и на ребамп. Ну, правда...
#16
23 июля 2008 в 09:36
no one else got an answer? @tex?<br />where can i find a file for that lightning, or how could i play with the lightning from screenshot 1...<br /><br />
#17
23 июля 2008 в 19:19
Adjust Game lighting with cvars - See what Берсеркер wrote: http://forums.quakegate.ru/index.php/topic,357.0.html<br /><br />Here is a suggestion:<br />in the directory \BaseBers - delete the \cache and config.cfg<br />restart Berserker and it will create a new config.cfg file in \BaseBers<br />adjust the cvars based on what Берсеркер wrote: http://forums.quakegate.ru/index.php/topic,357.0.html<br /><br />use text editor (notepad) to find and change the values of cvars in config.cfg, console (~) and Video Options in Game Menu
#18
23 июля 2008 в 22:35
hi just_jim, first of all thanks for responding!<br />but i think you got me wrong - i dont think the problem is solved by adjusting the cvas... i meant the "world-lightning" from the screenshots @tex posted...<br />look at the light coming out of the water, and from the sky...<br /><br /><br /><br />look at the orange-red light coming out of the window<br /><br /><br /><br />and where do i get those weapons with "bump and gloss" textures from???<br />(i know about the copyright-thing and the hi-quality models pack... but this is another model, or is it just a new texture???)<br /><br /><br /><br />... i've got your "Berserker_v1_HR_TM.7z"-Version - NICE WORK, REALLY! (i solved the 3 graphic-errors)<br />but, for example "base1", the first level dont got that "real lightning", there are "lights" at the ceiling and the wall without any lamp...or in the small hallways with the little lamps at the ceiling, the lamps are shining but THERE IS NO "LIGHT-SPOT" on the ground...looks better in standard q2 ;)<br />in my berserkermap "base1" there is no water-effect at the walls and there is no light coming through windows... do you understand my problem?<br /><br />can i adjust the lightsources in a map by changing the cvas?! <br /><br />in the retexture-thread they are just talking about "effects" like shadows, gamma, blood etc.<br />is that "light-source"-thing adjustable in the cfg??? please answer me... would be great to let berserker look like it should ;)<br /><br />greetings,<br /><br />a q2fan
#19
24 июля 2008 в 02:45
in my berserkermap "base1" there is no water-effect at the walls and there is no light coming through windows... do you understand my problem?<br />Water-light effect on ATex's screenshot is a test only. ATex will be create good cubemap lightfilter for water-effect in future.<br />
can i adjust the lightsources in a map by changing the cvas?!<br />No, you can adjust lights using in-game editor and save your works to .lit files. About this please read "relight.doc" (Very soon i'll upload Setup.exe to my site)<br />
#20
24 июля 2008 в 09:34
[quote author=q2fan link=topic=47.msg9259#msg9259 date=1216852526]<br />and where do i get those weapons with "bump and gloss" textures from???<br />[/quote]<br />Действительно, новые модели оружия где можно раздобыть?<br />[quote author=q2fan link=topic=47.msg9259#msg9259 date=1216852526]<br />i know about the copyright-thing and the hi-quality models pack...<br />[/quote]<br />Если такое в натуре есть, хотелось бы на это посмотреть. Кто-нибудь может дать ссылку?<br />[quote author=q2fan link=topic=47.msg9259#msg9259 date=1216852526]<br />... i've got your "Berserker_v1_HR_TM.7z"-Version - NICE WORK, REALLY! (i solved the 3 graphic-errors)<br />[/quote]<br />Jim told me about this problems - http://forums.quakegate.ru/index.php/topic,357.0.html (Post #63)<br /><br />[quote author=Берсеркер link=topic=47.msg9260#msg9260 date=1216867527]Very soon i'll upload Setup.exe to my site[/quote]<br />Здорово. Ждём-с. :) Только я очень прошу, добавь на сайте ссылки на все причиндалы. Чтобы человек неопытный и мало в этом понимающий (напимер, я) сразу мог разобраться что по порядку надо качать и куда устанавливать. Так и вам, уважаемые девелоперы, будет проще, ибо иначе вас засыплют здесь вопросами на тему "Что? Где? Куда?". Пусть на сайте будет инталлятор (за что отдельная благодарность!) и все необходимые ссылки, и желательно ссылки в первую очередь не на темы данного форума, а прямые ссылки на файлы, о которых здесь и в "ReTexture" ведётся речь. Спасибо, надеюсь, мои пожелания будут учтены. 8)