enf0rcer
333 постов
Карма: -3
#11 13 февраля 2008 в 19:31
И кудыть это усё вставлять?<br /><br />Онож всё в куче в одной папке
@tex
691 постов
Карма: 65
#12 14 февраля 2008 в 09:13
enf0rcer<br />все правильно.рядом с basebers создаем папку например @texmod,и туда кладем папку overraids.потом подключаем ретекстур через ярлык как мод.все.<br />для экономии места папку overraids можно заархивировать в зип-формате и затем поменять расширение на .pk2.полученный пак положить опять же в папку @texmod.
сказочка.
жили-были три свиньи - Нах-Нах, Пох-Пох и Пиф-Паф

что ты сделал для Строггоса!? что ты наделал!!!
q2fan
20 постов
Карма: 3
#13 23 июля 2008 в 08:37
hello @tex,<br />real nice screenshots you got there&nbsp; :)<br />how can i apply your lighting? (and weapons... you have some nice reflecting textures on it ;)) do you have new light-paths for all the levels or just level one of q2?<br />i am using the berserker@q2 version from &quot;jimw&quot; (the all-in-one-hi quality-800-megs-version) ;) but the lightning isn&#39;t nowhere near enough at yours... would be great if you could answer me.<br />
LipsheZ
18 постов
Карма: 0
#14 23 июля 2008 в 08:50
@tex, спасибо за грандиозню работу. И Берсу тоже спасибо! Вы молодцы! Жаль, в этом месяце траффик истекает, в августе обязательно скачаю! :D :D :D
LipsheZ
18 постов
Карма: 0
#15 23 июля 2008 в 08:53
&quot;(Здесь нет файлов ретекстура (найдете легко сами) и ребампа ATex&#39;а. ATex планирует скоро выложить свой ребамп, с ним игра будет смотреться намного лучше)&quot;<br /><br />Берс, лучше бы ты добавил ссылки у себя на сайте. На ретекстур и на ребамп. Ну, правда...
q2fan
20 постов
Карма: 3
#16 23 июля 2008 в 09:36
no one else got an answer? @tex?<br />where can i find a file for that lightning, or how could i play with the lightning from screenshot 1...<br /><br />
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#17 23 июля 2008 в 19:19
Adjust Game lighting with cvars - See what Берсеркер wrote: http://forums.quakegate.ru/index.php/topic,357.0.html<br /><br />Here is a suggestion:<br />in the directory \BaseBers - delete the \cache and config.cfg<br />restart Berserker and it will create a new config.cfg file in \BaseBers<br />adjust the cvars based on what Берсеркер wrote: http://forums.quakegate.ru/index.php/topic,357.0.html<br /><br />use text editor (notepad) to find and change the values of cvars in config.cfg, console (~) and Video Options in Game Menu
q2fan
20 постов
Карма: 3
#18 23 июля 2008 в 22:35
hi just_jim, first of all thanks for responding!<br />but i think you got me wrong - i dont think the problem is solved by adjusting the cvas... i meant the &quot;world-lightning&quot; from the screenshots @tex posted...<br />look at the light coming out of the water, and from the sky...<br /><br /><br /><br />look at the orange-red light coming out of the window<br /><br /><br /><br />and where do i get those weapons with &quot;bump and gloss&quot; textures from???<br />(i know about the copyright-thing and the hi-quality models pack... but this is another model, or is it just a new texture???)<br /><br /><br /><br />... i&#39;ve got your &quot;Berserker_v1_HR_TM.7z&quot;-Version - NICE WORK, REALLY! (i solved the 3 graphic-errors)<br />but, for example &quot;base1&quot;, the first level dont got that &quot;real lightning&quot;, there are &quot;lights&quot; at the ceiling and the wall without any lamp...or in the small hallways with the little lamps at the ceiling, the lamps are shining but THERE IS NO &quot;LIGHT-SPOT&quot; on the ground...looks better in standard q2 ;)<br />in my berserkermap &quot;base1&quot; there is no water-effect at the walls and there is no light coming through windows... do you understand my problem?<br /><br />can i adjust the lightsources in a map by changing the cvas?! <br /><br />in the retexture-thread they are just talking about &quot;effects&quot; like shadows, gamma, blood etc.<br />is that &quot;light-source&quot;-thing adjustable in the cfg??? please answer me... would be great to let berserker look like it should ;)<br /><br />greetings,<br /><br />a q2fan
Берсеркер
2326 постов
Карма: 217
#19 24 июля 2008 в 02:45
in my berserkermap &quot;base1&quot; there is no water-effect at the walls and there is no light coming through windows... do you understand my problem?
<br />Water-light effect on ATex&#39;s screenshot is a test only. ATex will be create good cubemap lightfilter for water-effect in future.<br />
can i adjust the lightsources in a map by changing the cvas?!
<br />No, you can adjust lights using in-game editor and save your works to .lit files. About this please read &quot;relight.doc&quot; (Very soon i&#39;ll upload Setup.exe to my site)<br />
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
LipsheZ
18 постов
Карма: 0
#20 24 июля 2008 в 09:34
[quote author=q2fan link=topic=47.msg9259#msg9259 date=1216852526]<br />and where do i get those weapons with &quot;bump and gloss&quot; textures from???<br />[/quote]<br />Действительно, новые модели оружия где можно раздобыть?<br />[quote author=q2fan link=topic=47.msg9259#msg9259 date=1216852526]<br />i know about the copyright-thing and the hi-quality models pack...<br />[/quote]<br />Если такое в натуре есть, хотелось бы на это посмотреть. Кто-нибудь может дать ссылку?<br />[quote author=q2fan link=topic=47.msg9259#msg9259 date=1216852526]<br />... i&#39;ve got your &quot;Berserker_v1_HR_TM.7z&quot;-Version - NICE WORK, REALLY! (i solved the 3 graphic-errors)<br />[/quote]<br />Jim told me about this problems - http://forums.quakegate.ru/index.php/topic,357.0.html (Post #63)<br /><br />[quote author=Берсеркер link=topic=47.msg9260#msg9260 date=1216867527]Very soon i&#39;ll upload Setup.exe to my site[/quote]<br />Здорово. Ждём-с. :) Только я очень прошу, добавь на сайте ссылки на все причиндалы. Чтобы человек неопытный и мало в этом понимающий (напимер, я) сразу мог разобраться что по порядку надо качать и куда устанавливать. Так и вам, уважаемые девелоперы, будет проще, ибо иначе вас засыплют здесь вопросами на тему &quot;Что? Где? Куда?&quot;. Пусть на сайте будет инталлятор (за что отдельная благодарность!) и все необходимые ссылки, и желательно ссылки в первую очередь не на темы данного форума, а прямые ссылки на файлы, о которых здесь и в &quot;ReTexture&quot; ведётся речь. Спасибо, надеюсь, мои пожелания будут учтены. 8)