Берсеркер
2326 постов
Карма: 217
#1 21 октября 2009 в 14:43
Выкладываем и обсуждаем в этой ветке свои варианты релайта карт Quake2.
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
MaxKot
8 постов
Карма: 3
#2 21 октября 2009 в 20:54
Base3 (Comm Center):&nbsp; iFolder&nbsp; RapidShare<br /><br />Обсуждение тут.
G-Man
255 постов
Карма: 7
#3 11 ноября 2009 в 19:14
значит мой релай на байз 3 оказался нубским( доделаю train.lit и выложу, уж оч много времени на эт уходит((
Win8.1(х64), i7-4930K, 16Гб DDR3(2133), GeForce GTX 780(SLI)
@tex
691 постов
Карма: 65
#4 12 ноября 2009 в 10:25
G-Man,думаю с обновленным редактором будет попроще ;)
сказочка.
жили-были три свиньи - Нах-Нах, Пох-Пох и Пиф-Паф

что ты сделал для Строггоса!? что ты наделал!!!
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#5 23 ноября 2009 в 21:20
I am experimenting with BQ2 Editor Berserker.exe + set sv_stopclock 1 + set developer 1 + map_nochecklit 1 + map foff + notarget + give all + use super shotgun + noclip + set scr_texture 1 + set scr_fps 1<br />using the map Foff &quot;First Offensive&quot;<br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/BQ2_Q2xp_textures/maps/<br /><br />How do I make Directional Lights?<br /><br />//Light 105<br />{<br />&quot;classname&quot; &quot;light&quot;<br />&quot;_flare&quot; &quot;1&quot;<br />&quot;light&quot; &quot;64&quot;<br />&quot;origin&quot; &quot;-597 2192 484&quot;<br />&quot;color&quot; &quot;0.86 0.95 1.00&quot;<br />}<br /><br />If I change &quot;light&quot; &quot;64&quot; to &quot;light&quot; &quot;196 64 128&quot; the left face of the light-bounding-box is moved behind the wall<br /><br /><br />I want the &quot;origin&quot; &quot;-597 2192 484&quot; and the left face of the light-bounding-box to stay in front of the wall so the lighting effect makes directional shadows for the crates on the floor.<br /><br />I will then delete <br />//Light 1<br />{<br />&quot;classname&quot; &quot;light&quot;<br />&quot;origin&quot; &quot;-888 2265 462&quot;<br />&quot;color&quot; &quot;0.20 0.20 0.20&quot;<br />}<br />which makes incorrect false shadows.<br /><br />I re-lit this map because I wanted to see it in BQ2 - it looks pretty good for a hack job - I am learning<br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/BQ2_Q2xp_textures/maps/jj2spq1.pk2<br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/BQ2_Q2xp_textures/maps/jj2spq1.txt
Берсеркер
2326 постов
Карма: 217
#6 24 ноября 2009 в 11:49
Jim, for create directional lights, you must do:<br />1. create light at near the lump<br />2. assign desired radius(es), color, (cl_)style, etc<br />3. assign number of lightfilter texture<br />If light filter is the one-sided cubemap, set&nbsp; &quot;cone 1&quot; for efficient culling<br />4. for set up light&#39;s angles, use command &quot;direct&quot;: light orients on you.<br />Then, you can copy light and paste it in other places
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#7 25 ноября 2009 в 04:19
I load &quot;First Offensive&quot; with foff.lit<br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/BQ2_Q2xp_textures/maps/foff.lit<br />It has this &quot;light&quot; item<br />//Light 104<br />{<br />&quot;classname&quot; &quot;light&quot;<br />&quot;_flare&quot; &quot;1&quot;<br />&quot;radius&quot; &quot;560 64 300&quot;<br />&quot;origin&quot; &quot;-597 2192 484&quot;<br />&quot;color&quot; &quot;0.43 0.47 0.50&quot;<br />&quot;angles&quot; &quot;-355 180 0&quot;<br />&quot;cone&quot; &quot;30.000000&quot;<br />}<br />but it looks like this<br /><br />r_editor 1<br /><br />cone 0.000000<br /><br />I change cone to 30<br /><br />I change the other lights - so it looks like this<br /><br />I save the lights with savelights. The saved .lit file is identical to the old one loaded in the picture above. I quit BQ2, delete \cache, start BQ2, load map &quot;~map foff&quot;, play to here and see the first picture.<br /><br />I tried deleting the line &#39;&quot;_flare&quot; &quot;1&quot;&#39;, but it had no effect. The 30 degree cone does not load. What is my error?<br />//Light 104<br />{<br />&quot;classname&quot; &quot;light&quot;<br />&quot;radius&quot; &quot;560 64 300&quot;<br />&quot;origin&quot; &quot;-597 2192 484&quot;<br />&quot;color&quot; &quot;0.43 0.47 0.50&quot;<br />&quot;angles&quot; &quot;-355 180 0&quot;<br />&quot;cone&quot; &quot;30.000000&quot;<br />}<br /><br />
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#8 26 ноября 2009 в 00:13
I do not understand this. The file foff.lit does not load as expected. The light on the left is what I want. When it loaded it looked like the light on the right.<br /><br />I edited the existing light source //Light 104 in BQ2 Editor and saved the foff.lit file.<br />//Light 104<br />{<br />&quot;classname&quot; &quot;light&quot;<br />&quot;radius&quot; &quot;560 64 300&quot;<br />&quot;origin&quot; &quot;-597 2192 484&quot;<br />&quot;color&quot; &quot;0.43 0.47 0.50&quot;<br />&quot;angles&quot; &quot;0 180 0&quot;<br />&quot;cone&quot; &quot;30.000000&quot;<br />}<br /><br />When I reload the map after saving the editted .lit file BQ2 does not show up as it did in the Editor. I am Lost.
@tex
691 постов
Карма: 65
#9 26 ноября 2009 в 22:43
your last posted lit.<br /><br />;)<br />
сказочка.
жили-были три свиньи - Нах-Нах, Пох-Пох и Пиф-Паф

что ты сделал для Строггоса!? что ты наделал!!!
Just_Jim
179 постов
Карма: 53
#10 28 ноября 2009 в 17:10
Learrning more - I am still just a hacker - &quot;Panetside&quot; (pside.pk2) is one of my all-time favorite SP Maps<br />http://www-personal.umich.edu/~jimw/q2/BQ2_relight/<br /><br />&quot;WHAT THE END IS FOR&quot; - risc1.pk2<br />&quot;The Widening Gyre&quot; - risc2.pk2