#1
19 ноября 2011 в 07:31
Привет!<br />Я бразильский, пожалуйста, прости мой русский язык. Я использовал переводчика.<br />Я люблю Берсерк @ Quake так много.<br />Но я хотел использовать воду из q2e, потому что это единственное, что мне действительно нравится в q2e.<br />Я не программист.<br />Есть ли способ сделать это?<br />спасибо
#2
19 ноября 2011 в 11:30
#3
19 ноября 2011 в 11:55
I think, he liked pronounced distort effect.<br />Right?<br />
#4
19 ноября 2011 в 19:45
D_R_ вы правы.Отражение и преломление сильнее.<br />Берсерк Я вижу вашу точку.Вода в Quake Берсерк @ гораздо более продвинутым.<br />Но в первые 2 скриншоты я думаю, что вода более глубоко в q2e, я не знаю, почему.<br />Это слишком темным. Вы не можете увидеть дно легко и мне это нравится. Выглядит более опасным.<br />Я не хочу оскорблять вас. Это просто дело вкуса.<br />Если бы вы могли помочь мне с этим делать (для использования q2e воды) я это очень ценю.<br />Спасибо, друзья.
#5
19 ноября 2011 в 22:24
geracerejo, the only thing what you can do - is copying textures from q2e, and adopt it to berserker@q2 engine. the other differences lays within engine render style.
#6
20 ноября 2011 в 05:31
[quote author=@tex link=topic=705.msg15750#msg15750 date=1321741464]Но в первые 2 скриншоты я думаю, что вода более глубоко в q2e, я не знаю, почему.<br />Это слишком темным. Вы не можете увидеть дно легко и мне это нравится. [/quote]<br />This effect arises from the use of areas of fog under water.<br />As I remember, these areas are located manually.
#7
20 ноября 2011 в 06:12
@tex:<br />I opened the pk2 files to look for the water related stuff. I couldn't figure out what files to extract/add, the exaxt location for both q2e and Bers (folder structure).<br /><br />D_R_:<br />You mean per map settings, like the light stuff?<br /><br />I don't wanna loose the water ripples from Bers. I just want more intense reflection/refraction and a deeper/dirtier feeling.<br /><br />Thanks all.
#8
20 ноября 2011 в 07:36
As I understand it, to enhance the effect of refraction and distortion, you need to increase the contrast of the relief and specular texture mapping of water.<br />What about the "dirty" water.<br />Water is always crystal clear by default.<br />To add "dirt" to be added into the water "fog" the desired color. Water will not so clear. And will the effect of dirty water.<br />But perhaps I'm wrong.
#9
21 ноября 2011 в 16:44
So I think this task is more advanced than I can handle...<br />I could edit the textures myself but I don't know where to find them.<br />Are you sure about the contrast thing? Because I see the water almost blue in the shallow parts using Berserker@quake2.<br /><br />Please take a look in this 2 little videos to see the "dirty" water in q2e and the comparission from Bers. The resolution of the distortion is far better in Bers but lacks a little reflection to my taste. And I think it's blue.<br /><br />q2e:<br />http://www.youtube.com/watch?v=s_DpqrfRvho<br /><br />Berserker:<br />http://www.youtube.com/watch?v=AndfPcIhEDU
#10
22 ноября 2011 в 10:49
geracerejo, videoquality is too low for comparison, such a pixel mash :) but I think, understand you. while there is not a final decision on dirty water, but clean, as on base1, exists already. i can drop you a small pack with black texture :), or you can made it by yourself, while wip.<br /><br />Берс,я кажется понял чего он добивается. у себя в папке мода я давно уже ориг. диффузную текстуру для воды в расход пустил, заменил на однотонную. эти все разводы никчему для чистой воды. а вот для грязной, непрозрачной воды еще ничего не придумал, разве что эффект масляной/бензиновой пленки. но как ее сделать?