#1
12 января 2012 в 00:43
Был когда то неофициальный патч для Quake II версии 3.23 от Knightmare (создатель KMQuake2)<br />так он просто включал поддержку современных видюх, регулировку сглаживания и широкоформатного разрешения.<br />В данное время сайт kmquake не отвечает и видимо проект закрыт.<br />До это ещё был патч 3.22, но он был просто вроде скомпилирован из исходников 3.21 и какая то совместимость там была с процессорами AMD и реализации функции EAX.<br /><br />Так вот, есть предложение всё таки разработать "правильный" патч для кваки 2, который улучшал только совместимость с новыми системами ну и может прикручивал музыку к игре не по средствам CD, а через mp3, ogg или wma.<br /><br />Изменения были бы только минимальными:<br />Убрать лишние видеорежимы, <br />поддержка широкоформатных разрешений,<br />сглаживание включение, отключение,<br />фильтрация (по желанию)<br />поддержка музыки с жесткого диска.<br /><br />В общем как в свое время valve адаптировала свой GoldSource.<br /><br />Просто часто новички или же даже старые фанаты игры испытываю трудности с запуском оригинальной кваки 2, а уж предлагать другие более сложные порты в плане настроек и не приходиться.<br /><br />З.Ы.: В теме обсуждаем, что добавить и есть ли вообще в этом смысл и кто соберется за это не простое дело.
#2
12 января 2012 в 08:17
какое такое сглаживание? у кошмарика антиалиастинга с роду не было))<br />сам он щас на форумах ку2кафе тусит, там-же есть ссылка на его новый хост
#3
12 января 2012 в 08:27
Barnes, перепутал с анизотропной фильтрацией)
#4
12 января 2012 в 08:31
Вот список всех изменений которые были у него в патче<br />
3.23 Changes:<br />- Fixed buffer overflow crash induced by nVidia 191.x drivers.<br />- OpenGL renderer no longer prints GL_EXTENSIONS string to console on startup.<br /> This can still be shown with the gl_strings command.<br />- Enlarged s_blocklights array in the OpenGL renderer.<br /> This allows maps compiled with large -chop sizes to load.<br />- Increased sky draw distance in the OpenGL renderer to 4600, this can be changed with<br /> the r_skydistance cvar.<br />- Added stencil buffering to shadows.<br />- Added support for non-power-of-two textures. This can be disabled by setting the cvar<br /> gl_arb_texturenonpoweroftwo to 0.<br />- If gl_arb_texturenonpoweroftwo is supported and enabled, cinematics play without loss<br /> of quality (no column-dropping).<br />- Added pillarboxing/letterboxing of cinematics on non-4:3 aspect ratios.<br />- Added support for anisotropic filtering.<br />- Added hardware gamma control.<br />- Dynamic light cutoff is now adjustable with the cvar r_lightcutoff. It defaults to 64.<br /> Lower values will give smoother light, but with a performance penalty.<br />- Trans surfaces can now move and have animated textures.<br />- Fixed gl_showtris not working in multitexture mode.<br />- Fixed dynamic lights not showing up on moving bmodels.<br />- The console can now be scrolled with the mouse wheel.<br />- Added wildcard support to the cvarlist command.<br />- Added improved console command completion.<br />- Added cvar toggle command.<br />- Index overflows no longer bomb the game out; instead they cause a warning telling which<br /> index overflowed. <br />- Enlarged command buffer from 8KB to 32KB. This allows larger .cfg files to be used.<br />- Now loads pak files from pak0.pak to pak99.pak.<br />- Added command line option to skip scanning for the game CD to speed up startup time:<br /> "+set noscanforcd 1"<br />- Fixed game CD scanning code to work with the official mission packs.<br />- Fixed player sliding along steep sloped surfaces that meet floors.<br />- Fixed looped sounds not playing for bmodels without origin brushes.<br />- Fixed non-dedicated server bombing out out with a WSAECONNRESET error when a client<br /> crashes or quits without disconnecting first.<br />- Fixed bomb out when pinging servers with the network cable disconnected.<br />- Fixed vulnerability to too many clients DoS.<br />- Fixed bug of not properly disconnected clients potentially being overwritten.<br />- Fixed hogging of CPU cycles between client frames. The old behavior can be reverted to<br /> by setting cl_sleep to 0.<br />- Fixed rcon_password security issue.<br />- Various security fixes adapted from R1Q2.<br />- Client can now autodownload sprites.<br />- Now draws first-person gun model at up to 160 fov.<br />- Fixed crash on exiting biggun level.<br />- Allows player models in the baseq2/players folder still to be found when there are<br /> player models in the current mod's gamedir.<br />- No longer creates an autosave when starting a level in deathmatch.<br />- Increased max savegames to 20.<br />- Added custom resolution support. Use r_customwidth and r_customheight to set the custom<br /> resolution, and set gl_mode or sw_mode to -1 to enable.<br />- Added new video modes, including widescreen ones.<br />- Automatically scales FOV for wide aspect ratios. This can be disabled by setting<br /> the cvar cl_widescreen_fov to 0.<br />- Now disables multitexture support by default on Intel graphics. To enable,<br /> set gl_intel_allow_multitexture to 1 and restart the renderer (vid_restart).<br />- Video menu no longer applies changes when pressing ESC, instead the<br /> "apply changes" action is used, replacing the "cancel changes" action.<br />- Added missing menu banners (start server, player setup, configure keys).<br />- Fixed player model being reset to male/grunt after level changes in single player.<br />- Fixed infinite loop hang with railgun firing through entities with overlapping bounding<br /> boxes (the eastertank railgun crash).<br />- Fixed no player models being found when there are loose files in the baseq2/players folder.<br />- Fixed credits menu so it scrolls past the top of the screen, and then<br /> starts over once the last line has passed the top.<br />- Added weapon model to display in player setup menu.
#6
12 января 2012 в 08:39
да да)) ну в общем смысл понятен идеи))<br />И ещё это бы очень помогло steam пользователем, которым в тех поддержке так и сказали, что музыки в игре не будет если вы её купите у них.
#8
12 января 2012 в 08:43
Я и говорю, что это бы облегчило многим юзерам жизнь))<br />Ну свою мысль я высказал :)
#9
12 января 2012 в 08:49
вообще все это совсем не сложно только лениво<br />особенно заново чистить старый срач в коде
#10
12 января 2012 в 09:34
Вот исходники патча 3.23 http://www.bfeared.com/library/quake/archive/quakedev/kmquake2/downloads/quake2-3.23-src.7z<br />может будут интересны.