Bocha
3 постов
Карма: -1
#161 20 марта 2014 в 16:41
Всё понятно, Сергей, спасибо. На мой взгляд вы правильно сделали, меня всегда раздражало, что заставку показывают при каждом запуске, и вообще мировая практика именно такова, что заставку принято показывать один раз после инсталляции игры и первого входа в неё, так что оставьте всё как есть, я бы так сделал.
Barnes
1979 постов
Карма: 153
#162 20 марта 2014 в 21:14
Я про roq говорил. Заставки на движке само собой пашут без проблем.
Зы
Надеюсь вы не в обиде за мои ехидные каменты в известной серии?
Какой богатый внутренний мир! Дай-ка посмотрю.....
massiveattack
3 постов
Карма: 0
#163 20 марта 2014 в 22:18
hi, berserker, your project is great

I saw normal mapping is applied on some walls in your project and I wonder if I can

apply mormal mapping on character like BJ or infantry. if I can, how can I do that?

In original rtcw, only I have to do to change texture is just modifying .skin file (and

character.shader if I use alpha), but I think there're additional files I should modify to

apply normal map in your project.

thank you for your efforts.

Берсеркер
2326 постов
Карма: 217
#164 21 марта 2014 в 02:13
massiveattack
Hi, normal-, height- and specular-maps can be applied for all world's and character's materials. See main\scripts\models.shader for example. If you will modify materials, work with main\materials folder, not main\scripts!
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
Gregorio
30 постов
Карма: 0
#165 24 марта 2014 в 12:04
Is it possible create berserk@wolf to also work in multiplayer?
New textures for engine Bersker@
http://www.moddb.com/mods/member-rtcw-remake-mod
Берсеркер
2326 постов
Карма: 217
#166 24 марта 2014 в 13:22
Bers@WolfMP?
WolfMP is a separate engine.
Everything what I did for the WolfSP, have to be repeated for the WolfMP.
For multiplayer, I'd use RTCW:ET. This is a more bugless engine.
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
massiveattack
3 постов
Карма: 0
#167 25 марта 2014 в 13:43
I'm trying to apply normal map to characters and have problem in code.

I add following codes to main/meterials/characters.shader but normal map not works.

textures/normal_test/bg_body1b
{
{
map $lightmap
}
{
map textures/normal_test/bg_body1b.tga
normalmap textures/normal_test/bg_body1b_local.tga
lightstage
blendFunc GL_DST_COLOR GL_ZERO
rgbGen identity
}

are these codes wrong or am I have to modify other things?
Берсеркер
2326 постов
Карма: 217
#168 25 марта 2014 в 15:24
First: character uses material with lightmap???
Second: give me test map (with model, if necessary), with textures and materials.
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
massiveattack
3 постов
Карма: 0
#169 26 марта 2014 в 12:47
This is my test files.

http://www.fileswap.com/dl/ElFGPO6TX/

They are normal map and specular map for upper body of basic infantry in mission 1(escape1)

They are works fine in my 3d max viewport so I think problem is in my meterial codes.

Thank you for your help

Берсеркер
2326 постов
Карма: 217
#170 26 марта 2014 в 17:06
Normal- and specaular-map works fine.
You does not gave me a test map and model, so I created my own map.


1. Do not use lightmaps for characters!
2. Folder with materials is named materials, not meterial.
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.