C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#461 04 февраля 2017 в 17:17
So I have older version of bers. To bad you change name type for height/local/specular because now I must rename all my textures (it's few hundreds).

I make this image by edit diffuse texture in photoshop. I don;t change materials
Берсеркер
2326 постов
Карма: 218
#462 04 февраля 2017 в 18:53
1. I uploaded tool for automatic rename all textures and names in materials.
https://cloud.mail.ru/public/AHyJ/WTB6KBejj

2. You know what is a heightMap used in my projects?
It is a special format for Cone Step Map parallax mapping, generated by HeightProc.exe
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#463 04 февраля 2017 в 23:15
ok thanks. Yes I know what is height map and how use it ;)
Берсеркер
2326 постов
Карма: 218
#464 05 февраля 2017 в 09:37
Yes I know what is height map and how use it ;)

Heh, but your file is not height map )))

PS: I still wait your answer to question: which value of r_sunShadowMap32Bits (0 or 1) gives a bad shadows? Which videocard have you?
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#465 08 февраля 2017 в 14:47
Why this is not a heightmap? It's working good before :D.

Sorry my mistake. Value 1 fix problem. Sometime before I changed this value to 0 for no reason XD With new Bers, appears this shadow bug but change to 1 fix the problem :) I have Radeon HD 7850
Берсеркер
2326 постов
Карма: 218
#466 08 февраля 2017 в 16:21
Why this is not a heightmap? It's working good before :D

Ok. How you made height maps? Use photoshop only??
Can I see your other height maps? Brick wall, for example...

Sorry my mistake. Value 1 fix problem...

I removed 16-bit shadow maps. See little update:
http://quakegate.ru/forum/post/20586/
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#467 08 февраля 2017 в 16:47
This is my height texure of brick wall. Made only with photoshop.


html multiple images

In game looks that

C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#468 23 февраля 2017 в 19:52
Berserker. It's possible to make light flashing in ed_editor?
li
4 постов
Карма: 0
#469 23 марта 2017 в 13:35
Игра непроходима.
Как в начальных двух архивах RTCW_REMAKE_BETA_1.0.part1 и RTCW_REMAKE_BETA_1.0.part2,
так и при применении всех патчей
Папка glprogs как удалялась, так и не удалялась.
Что же делать ?

C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#470 30 марта 2017 в 10:56
Li. This is error in remap. You must jump to next mission by cheat /spdevmap village1.