#481
20 ноября 2017 в 10:13
I need the map & lit
Added:
At 09.07.2017 I deleted SunLightBleedFix code path; now other method eliminates sun light bleeds ))
Probably it is cause...
Anyway, I need the map and lit for give recomendation.
Added:
At 09.07.2017 I deleted SunLightBleedFix code path; now other method eliminates sun light bleeds ))
Probably it is cause...
Anyway, I need the map and lit for give recomendation.
09.07.2017
FIXED: Удалил код SunLightBleedFix, удалил токен релайта fixsunlightbleed, команду редактора FixSunLightBleed, удалил параметр r_showskysurfaces.
#482
21 ноября 2017 в 20:01
Map is default village1. Problem is in bers@wolf because with the same .lit there is sun shadows in older version of Bers, but in newest there is no sun shadow with the same .lit.
#483
21 ноября 2017 в 20:06
.lit file https://www.sendspace.com/file/79uru0
#484
21 ноября 2017 в 20:22
.lit file working good in version 2017.02.05 but when I'm put 2017.07.09 fix or newest there no sun in the map. When I try select sun then message appears "no sun on map" and when I try create sun then shows "sun exist on the map".
When I delete .lit and write "/selectsun" there is sun automatically but with no light. Raise intensity and radius dont change anything WTF?
https://youtu.be/1dqz94WWEIg
When I delete .lit and write "/selectsun" there is sun automatically but with no light. Raise intensity and radius dont change anything WTF?
https://youtu.be/1dqz94WWEIg
#485
22 ноября 2017 в 19:29
https://cloud.mail.ru/public/KZck/g8zvsu1kr
Очень мелкий фикс, написанный после озвучивания проблемы C.Z.R.
Проблема такая: новая сборка BersSP отбрасывает солнце, созданное C.Z.R.-ом,
но в консоли не было внятно указано на это, просто писалось что "1 lights rejected".
Проанализировал параметры отбрасываемого солнца...
Мягко говоря, такое солнце имеет очень неоптимальные параметры:
// light 210
{
"classname" "light"
"origin" "-17640 -72290 90887"
"color" "0.58 0.58 0.58"
"sun_far" "150000"
"sun_intensity" "15.000"
"sun_direction" "0.468 0.475 -0.745"
"sun_fov" "90"
"noCullBackFaces" "1"
}
Обратите внимание на пару параметров:
"sun_far" "150000"
Солнце имеет гигантский радиус, и как следствие, получаем низкую точность буфера глубины, что чревато ужасными артефактами, похожие на z-fighting.
Смотрим на другой параметр:
"sun_fov" "90"
Угол обзора солнца 90 градусов. В совокупности с дальностью солнца, мы понимаем, что "видит" солнце. А видит оно уровень, сосредоточенный в очень малом кусочке теневой карты. О четкости таких теней говорить не приходится.
Мои рекомендации: удалить это ужасное солнце и дать возможность загрузчику создать самому корректное солнце. Либо применить команду редактора: createsun.
For C.Z.R.: please, do:
1. update .EXE,
2. delete entity "light 210" from .lit-file
3. load the map. Map-loader will generate the correct sun-entity.
4. Change some sun parameters: color, intensity, etc...
5. Save lit.
Очень мелкий фикс, написанный после озвучивания проблемы C.Z.R.
Проблема такая: новая сборка BersSP отбрасывает солнце, созданное C.Z.R.-ом,
но в консоли не было внятно указано на это, просто писалось что "1 lights rejected".
Проанализировал параметры отбрасываемого солнца...
Мягко говоря, такое солнце имеет очень неоптимальные параметры:
// light 210
{
"classname" "light"
"origin" "-17640 -72290 90887"
"color" "0.58 0.58 0.58"
"sun_far" "150000"
"sun_intensity" "15.000"
"sun_direction" "0.468 0.475 -0.745"
"sun_fov" "90"
"noCullBackFaces" "1"
}
Обратите внимание на пару параметров:
"sun_far" "150000"
Солнце имеет гигантский радиус, и как следствие, получаем низкую точность буфера глубины, что чревато ужасными артефактами, похожие на z-fighting.
Смотрим на другой параметр:
"sun_fov" "90"
Угол обзора солнца 90 градусов. В совокупности с дальностью солнца, мы понимаем, что "видит" солнце. А видит оно уровень, сосредоточенный в очень малом кусочке теневой карты. О четкости таких теней говорить не приходится.
Мои рекомендации: удалить это ужасное солнце и дать возможность загрузчику создать самому корректное солнце. Либо применить команду редактора: createsun.
For C.Z.R.: please, do:
1. update .EXE,
2. delete entity "light 210" from .lit-file
3. load the map. Map-loader will generate the correct sun-entity.
4. Change some sun parameters: color, intensity, etc...
5. Save lit.
#486
23 ноября 2017 в 17:12
I do what you tell and still no sun light on map :/ I editing parameters like radius, color, intensity and still no light
#487
23 ноября 2017 в 17:56
Problem resolved: I had outdated .dll's and shaders.
#488
24 ноября 2017 в 01:02
Foliages didn't working when terrains blend together. ( I have propertly lines in .material) Can you make fix for this?
darmowy hosting serwerów
darmowy hosting serwerów
#489
25 ноября 2017 в 09:57
I just see on the picture - material have not foliages.
Engine works fine ))
Engine works fine ))
#490
28 ноября 2017 в 17:51
Material have foliages.. Can you send me your's material files for terrain and grass?