#1
15 июня 2015 в 06:04
What's new?
screen space local reflections for water & slime
screen space ambient occlusion
motion blur
radiosity normal mapping with high resolution lightmaps (vanilla Q2 & Reckoning)
fake sub-surface scattering for monster skin
complete vanilla Q2 relight
static VBO-IBO optimizations
improved light editor
Download win binaries here https://sourceforge.net/projects/quake2xp/files/win32%20release/
update media here for vanilla https://sourceforge.net/projects/quake2xp/files/media/baseq2/
for Xatrix https://sourceforge.net/projects/quake2xp/files/media/xatrix/.
Linux path not tested (sorry)
Other notes:
Use clean install, don't use old Q2XP paks or game config!!!
Win8 users with Creative Audigy or X-Fi cards should use software OpenAL audio device (select in options menu)
New build is very hard for video cards. Use geforce 660Ti or higher class cards with 2GB VRam (for 1080p with max engine settings).
Engine can work in simple mode (radiosity normal mapping + dynamic & styled lights only). For this mode set lightmap & specular multipliers to 1.0 (r_lightmapScale & r_ambientSpecularScale cvars correspondingly). For PPL mode, set to 0.5 & 0.3.
The Reckoning has new lightmaps only, no retexture or relight.
SSAO crush after video restart. Restart engine for fix
screen space local reflections for water & slime
screen space ambient occlusion
motion blur
radiosity normal mapping with high resolution lightmaps (vanilla Q2 & Reckoning)
fake sub-surface scattering for monster skin
complete vanilla Q2 relight
static VBO-IBO optimizations
improved light editor
Download win binaries here https://sourceforge.net/projects/quake2xp/files/win32%20release/
update media here for vanilla https://sourceforge.net/projects/quake2xp/files/media/baseq2/
for Xatrix https://sourceforge.net/projects/quake2xp/files/media/xatrix/.
Linux path not tested (sorry)
Other notes:
Use clean install, don't use old Q2XP paks or game config!!!
Win8 users with Creative Audigy or X-Fi cards should use software OpenAL audio device (select in options menu)
New build is very hard for video cards. Use geforce 660Ti or higher class cards with 2GB VRam (for 1080p with max engine settings).
Engine can work in simple mode (radiosity normal mapping + dynamic & styled lights only). For this mode set lightmap & specular multipliers to 1.0 (r_lightmapScale & r_ambientSpecularScale cvars correspondingly). For PPL mode, set to 0.5 & 0.3.
The Reckoning has new lightmaps only, no retexture or relight.
SSAO crush after video restart. Restart engine for fix
#2
02 августа 2015 в 17:12
Здравствуйте!
Не получается запустить на Windows 8.1.
Оригинальная игра запускается вот так:
Скиншот ошибки:
Лог: https://yadi.sk/i/xFZLfmDviE8p7
Config: https://yadi.sk/d/_2wddtgGiE8rb
Не получается запустить на Windows 8.1.
Оригинальная игра запускается вот так:
Скиншот ошибки:
Лог: https://yadi.sk/i/xFZLfmDviE8p7
Config: https://yadi.sk/d/_2wddtgGiE8rb
#3
02 августа 2015 в 19:15
во первых
===Starting OpenAL audio subsystem===
...WARNING: couldn't find OpenAL driver 'OpenAL32.dll'
OpenAL failed to initialize; no sound available
Shutting down OpenAL subsystem
...shutting down QAL
А это звуковая подсистема. Нет опенал, получите краш)))
Я вроде понятно пишу, что и как ставить...
зы
по конфигу то, у тебя все полный окей)))
===Starting OpenAL audio subsystem===
...WARNING: couldn't find OpenAL driver 'OpenAL32.dll'
OpenAL failed to initialize; no sound available
Shutting down OpenAL subsystem
...shutting down QAL
А это звуковая подсистема. Нет опенал, получите краш)))
Я вроде понятно пишу, что и как ставить...
зы
по конфигу то, у тебя все полный окей)))
#4
03 августа 2015 в 18:08
Barnes
Спасибо, поставил OpenAL32.dll и игра запустилась.
Вот теперь бьюсь с разрешением экрана, у меня 1920x1080, изображение не влезает в экран.
У вас в игре какое разрешение стоит?
Спасибо, поставил OpenAL32.dll и игра запустилась.
Вот теперь бьюсь с разрешением экрана, у меня 1920x1080, изображение не влезает в экран.
У вас в игре какое разрешение стоит?
#5
03 августа 2015 в 19:08
Это как так?
У меня на 1920*1080 все влезает))))))
я на нем собственно и гамаю)
По дефолту игра форсирует разрешение десктопа ничего менять не надо)))
У меня на 1920*1080 все влезает))))))
я на нем собственно и гамаю)
По дефолту игра форсирует разрешение десктопа ничего менять не надо)))
#6
03 августа 2015 в 19:10
а если разговор о том что не помешается комп на экране, немного в адвансед настройках уменьши хад
а то когда он на всю ширину хелп реально выпадает)))))))))))))
а то когда он на всю ширину хелп реально выпадает)))))))))))))
#7
04 августа 2015 в 18:45
а если разговор о том что не помешается комп на экране, немного в адвансед настройках уменьши хад
а то когда он на всю ширину хелп реально выпадает
Из этой фразы ничего не понял.
Запускается не на весь экран вот так:
А вот так после включения на весь экран:
Так в ручную разрешение выставил, но все тоже самое:
#8
04 августа 2015 в 19:24
Ты через драйвер ничего там не форсируешь? У меня все норм переключается.