C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#451 12 июля 2016 в 20:26
Who knows how to compile source code to dll?
Берсеркер
2326 постов
Карма: 218
#452 14 сентября 2016 в 11:06
обновил проекты, в основном HDR + ToneMap
гоу сюда:
http://quakegate.ru/forum/post/20449
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#453 20 декабря 2016 в 13:05
Berserker can you make mirror option in textures shader/material without interfering in gtk radiant? :)
Берсеркер
2326 постов
Карма: 218
#454 21 декабря 2016 в 03:14
Q3 style mirrors? 100% no.
But, I have a plan to add screen space mirrors.
If I do it, I could to add mirror option for materials.
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#455 21 января 2017 в 12:58
Berserker Do you remember my terrain texture problem? Strange texture color in place when textures merging with other. I know why it makes like this. Something is wrong with height map because this problem appears only when I make height to terrain texture.
Берсеркер
2326 постов
Карма: 218
#456 23 января 2017 в 06:15
C.Z.R
probably, you did wrong anything...
I don't see this bug in RTCW and Q3.

Give me 3 materials:
1 - texture0
2 - interpolated texture0 and texture1
3 - texture1

and map.
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#457 31 января 2017 в 17:20
This thing appears even on default map, with default material file (terrain.shader) but only with my height map on terrain(/stone) texture.

I tried on default/original RTCW. Only I install your newest Bers@WolfSP (2016.10) and make simply height map to texture "stone/mxrock0b" and the same problem in map forest.

Try make height map on this texture and check in forest map.

Берсеркер
2326 постов
Карма: 218
#458 03 февраля 2017 в 03:25
I made heightMap "textures\stone\mxrock0b @ h.tga" (name without spaces),
materials not changed. Terrain rendered correctly.


Give me your heightMap image.

Try current build:
https://cloud.mail.ru/public/nkSs/ftak6qxVM

!!! This build is not last, I will upload new version today or tomorrow.


PS: using height maps for terrains is not good idea! I not recommend to do it. Just use normal maps.
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.
C.Z.R
119 постов
Карма: 2
#459 04 февраля 2017 в 15:08
With older version of Berserker there is no problem. I'll wait for new version.

This is my height map -> https://www.sendspace.com/file/ogf2hf
Берсеркер
2326 постов
Карма: 218
#460 04 февраля 2017 в 16:59
1. You tried a new build?
http://quakegate.ru/forum/topic429/page149/#20576

2. Height map must be called as 'texturename@h', instead old 'texturename_height'

3. Your file is a not height map ))))))

How you made this image?

4. Send me all textures (diffuse, specular, normals, heights) for this terrain.
And send me materials, if you changed it.
Машина несла меня через неведомые районы Галактики сквозь пространство математической реальности быстрее скорости света. (C) Фред Саберхаген.